Repatriere decedati Procedura Informatii Costuri Riscuri

Echipa AIRSALM vine in ajutorul tau si iti ofera raspunsurile la cele mai frecvente intrebari!

Daca tot nu ai reusit sa gasesti raspunsul la intrebarea ta, ne poti contacta telefonic la 004 0760 715 509!

01

Cum trebuie sa procedez cind ne confruntam cu un deces in familie ?

In momentul in care se intampla sa pierdem pe cineva apropiat este important sa ne mentinem calmul. Daca decesul a survenit in alta tara, atunci ne confruntam cu un proces de repatriere decedati. Cand are loc un deces in primele 24 de ore nu se poate demara procedura de repatriere decedati indiferent de tara unde a avut loc decesul. Pentru a organiza serviciul de repatriere si inmormintarea in Romania va consiliez despre ceea ce este de facut si care sunt pasi pe care orice familie ar trebui sa-i urmeze pentru ca orice serviciu de repatriere sa decurga normal. In cazul in care decesul a avut loc acasa trebuie sa chemati medicul de familie care va elibera certificatul constatator de deces . este primul document de care ave-ti nevoie. In cazul in care decesul are loc in spital personalul medical se va ocupa de intocmirea acestui document.

02

Constatarea decesului in strainatate?

Constatarea decesului in orice tara din Comunitatea Europeana trebuie efectuata de un medic desemnat in acest sens dar nu inainte de 15 ore de la data decesului si nu mai tirziu de 30 de ore. Daca decesul are loc in spital persoana decedata va ramane in observatie intr-o camera sub supraveghere pentru inca cca 2 ore. Dupa care va fi transferata la morga. In cazul in care decesul are loc acasa este nevoie sa anuntati medicul de familie pentru eliberarea documentului care sa ateste constatarea decesului. Acest timp trebuie respectat in cazul unor decese naturale. In cazul unui deces din accident, sau alt tip de moarte violenta aceste termene nu sunt luate in considerare.

03

Intra in contact cu o firma de repatrieri decedati internationala

Contactati doar firme de servicii de repatrieri decedati internationale cu experienta si care sunt acreditate de autoritatile din tara unde a avut loc decesul. In cazul in care nu cunoaste-ti asemenea firma intreba-ti alti prieteni sau cunostinte care sau confruntat in trecut cu asemenea situatii. Intrebati-i pe ei despre corectitudinea si profesionalismul firmei cu care au realizat serviciul de repatriere pentru decedat. Puteti suna si la Consulatul Romaniei din tara unde a avut loc decesul. Dupa ce ati stat de vorba cu cel putin 2-3 firme de repatriere decedati internationale, cu siguranta veti avea ideile destul de clare despre cum trebuie sa infruntati situatia.

04

Cum NU trebuie sa procedezi!

* Nu acceptati sa discutati cu persoane necunoscute, intalnite la morga sau pe coridoarele de la spital si care ofera servicii de repatriere decedati. Pot fi interesate doar de banii dumneavoastra nu sa va si ajute sa rezolvati problemele. Aceste cazuri se intalnesc peste tot in tarile din Europa. * Pentru a putea lua o decizie corecta in astfel de momente trebuie sa primiti un raspuns concret in scris la orice intrebare adresata persoanei care reprezinta firma de repatrieri decedati internationale.

05

Care este costul documentelor de obtinere a Pasaportului Mortuar?

Firma solicitata sa execute serviciul de repatriere decedati are in sarcina sa si intocmirea documentelor necesare repatrierii. Acestea pot diferi in functie de fiecare tara si pot avea costuri diverse in functie de legislatia teritoriului unde a avut loc decesul. Pentru obtinerea pasaportului portuar precum si a documentele premergatoare acestuia se platesc diferite taxe. Intrebati firma de repatrieri care se va ocupa de documente, daca taxele sunt incluse sau nu. Altfel va puteti gasi in situatia ca vi se spune un pret mic pentru obtinerea pasaportului mortuar iar la sfarsit vi se va cere sa achitati si taxele aferente acestuia.

06

Ce este Pasaportul Mortuar?

Pasaportul mortuar este documentul prin care o persoana decedata poate fi repatriata în ţara de origine şi care trebuie să însoţească sicriul pe durata transportului. Pasaportul mortuar se elibereaza de oficiile consulare ale tarii al carui cetatean este persoana decedata, din teritoriul de unde are loc repatrierea corpului neinsufletit. Pasaportul mortuar (in baza conventiilor intre state) este eliberat si de primariile pe raza caruia a avut loc decesul. In momentul sosirii la destinaţie, prin prezentarea pasaportului mortuar, si al celorlalte documente privind serviciul de repatriere decedati catre autoritatile din tara de sosire, acestea vor elibera actul de deces romanesc in teritoriul unde are loc inmormintarea efectiva. In cazul in care a-ti optat pentru serviciul de incinerare a persoanei decedate, pe teritoriul statului unde a avut loc decesul, pentru transportul urnei cu cenusa din tara respectiva nu mai este necesara intocmirea pasaportului mortuar.

07

Care este costul sicriului de repatriere?

Serviciul de repatriere decedati trebuie sa fie facut numai in sicrie speciale. Acest sicriu este realizat din lemn (trebuie fabricat la anumite standarde de calitate in productie) si in interior are un alt sicriu din tabla de zinc. Intre cele doua sicrie trebuie sa existe un material textil absorbant care contine un compus chimic. Aceasta pulbere in cazul unui contact cu lichide se va transforma imediat in gel. Partea interioara a sicriului de zinc va contine imbracamintea sicriului si va fi dotata de un sistem (valvola) care are scopul de a tine o presiune constanta in interiorul sicriului. Sicriul va putea fi inchis numai in prezenta agentului de politie mortuara care este de competenta pentru localitatea unde a avut loc decesul. Pentru a intelege mai bine cum arata un sicriu de repatriere, puteti vedea pe domeniul nostru web https://www.airsalm.ro/sicrie/
Costul unui sicriu de repatriere STANDARD, complet echipat, nu depaseste suma de 500 Euro cu TAXA TVA inclusa. Acesta este costul din fabrica. Firma Airsalm nu are adaosuri comerciale pentru sicrie in afara taxei tva ceruta de lege.

08

Exista sicrie de repatriere si sicrie de inmormantare?

Raspunsul nostru in intelesul unui serviciu de repatriere decedati corect este ca NU EXISTA.
In schimb exista firme care vor incerca sa va vanda doua sicrie. Unul necesar repatrierii si unul necesar inmormantarii.
Va spun ca mod de lucru nu este ONEST si astfel de firme incearca doar sa profite de situatia in care va gasiti dumnevoastra. Aceste firme ce va propun 2 sicrie, incalca orice regula de bun simt ( fara sa mai vorbim de cele legale ) cand fac asemenea propuneri. Scopul lor este acela de a recupera sicriul de repatriere pentru a fi refolosit la o alta repatriere si de a va vinde un altul nou la sosirea in tara. Sicriul cu care se face repatrierea trebuie sa fie nou, in sicriul de repatriere se poate face ceremonia religioasa si inmormantarea fara nici un fel de problema.

09

ATENTIE ... la smecherii!

Nu acceptati sa vi se propuna ,,sicriu de repatriere inchiriat‘’ Este o metoda de incarcare a notei de plata. In spatele acestei propuneri de inchiriere sicriu se ascunde intentia clara de a va vinde un alt sicriu la sosirea in Romania. In primul rand un sicriu de repatriere nu poate fi refolosit, este contrar legii si in primul rand este contrar bunului simt. Nu se intampla altceva decat sa platiti mult mai mult decat trebuie pentru o astfel de situatie. Costul unui sicriu Standard model economic nu sunt mari, aceste sicrie pot fi vazute pe siteul nostru https://www.airsalm.ro/sicrie/
Sicriul trebuie sa fie fabricat la standartul de calitate in conformitate cu normele europene ale politiei mortuare si trebuie sa contina un sicriu de zinc in interiorul sau. Practic sicriul normal de lemn are in interior un alt sicriu din zinc. Persoana decedata va fi inchisa ermetic (capac sudat) in sicriul de zinc. Apoi se va inchide capacul de lemn al sicriului cu 24 de suruburi, dupa care va fi sigilat de agentul de la Politia Mortuara cu sigiliul final. Acesta nu va putea fi deschis in Romania decat in anumite cazuri si vom vedea in continuare care sunt situatiile in care se poate deschide sicriul acasa, in Romania.

10

Eliberarea facturii fiscale.

Aveti nevoie de factura fiscala si de contractul pentru serviciul de repatriere. Cereti intodeuna, semnarea unui contract in care sa fie incluse absolut toate clauzele unui serviciu de repatriere decedati. In contract va trebui specificat in mod clar care este pretul final al serviciului de repatriere. Costul unui serviciu de repatriere trebuie sa includa si taxele aferente, in cazul Romaniei taxa TVA. Sunt multe firme care va vor spune de la inceput ca va elibereaza factura fiscala iar in momentul in care dumnevoastra veti cere eliberarea acestui document fiscal, va vor anunta ca se mai adauga taxa TVA. Asta inseamna ca veti achita in plus 19% Cereti intodeauna factura pe serviciul de repatriere.
Suna la serviciul nostru de asistenta si iti vom spune cum poti sa it recuperezi banii ca ajutor de la stat sau din taxele pe care trebuie sa le platesti in strainatate. Telefon Asistenta Repatriere Decedati 004 0760 715 509

11

Cit costa un transport funerar de la locul decesului pana acasa in Romania?

Costurile unui transport funerar, fie ca este vorba de un transport funerar in Europa sau un transport intercontinental, vor fi influentate de serviciile cerute de dumneavoastra, tipul de sicriu, taxele comunei din tara unde a avut loc decesul, taxele serviciului de politie mortuara (sanepid), eventuale taxe consulare, costul la urgenta a apostilei (in tarile unde legislatia o cere), costurile serviciilor de imbalsamare, distanta in km. Orice firma va trebuie sa va prezinte si sa va confirme in scris prin e-mail costul tuturor serviciilor cerute de dumneavoastra.

12

ATENTIE in cazul in care...

* interlocutorul dumneavoastra care reprezinta firma de repatrieri decedati internationale refuza sa va trimita in scris un contract si o factura proforma in care sa fie specificate toate serviciile incluse in costul total repatrierii cu pretul discutat in prealabil si acceptat de dumneavostra.

* este suspect in cazul in care ati contactat o firma de transport funerar si aceasta firma va suna de cateva ori fara ca dumneavoastra sa cereti sa fiti contactat. Sau se mai poate intampla sa va faca propuneri de pret din ce in ce mai mici argumentand ca ,, au deja o masina in zona''. Sfatul meu este sa nu dati curs discutiei deoarece la final pretul va fi cu totul altul.
• de regula, o firma serioasa care face acest serviciu cu respect, va oferi in mod imediat si precis orice informatie de care dumneavoastra aveti nevoie. Dvs avand astfel posibilitatea de a lua decizii responsabile si imediate iar pretul va fi cu siguranta cel mai economic, pentru un serviciu cerut de dumneavoastra.

13

Ce este conservarea corpului? Este obligatorie sau nu in cazul unei repatrieri din strainatate?

Conservarea chimica a corpului este obligatorie in cazul repatrierilor de decedati. Aceasta procedura poate fi facuta in doua moduri. Primul este asa zisa Imbalsamare sau mai precis Tanatopraxie. A doua este Injectia cu Formaldeida de 500ml

13a

Ce este Injectia cu Formalina ?

Este un tratament chimic antiputrefactie care este obligatoriu in anumite tari cum este de exemplu Italia si care de fapt nu are nici un efect conservator. In Italia tratamentul cu o injectie de formalina de 500 ml este obligatoriu . Fara acest tratament nici un agent al Politie Mortuare din Italia nu isi va da acordul de punere a sigiiliilor pe sicriu pentru efectuarea repatrierii. Aceasta interventie chimica este o interventie de baza si se aplica la orice persoana decedata care trebuie sa fie transportata pe o distanta mai mare de 100 de km de la locul decesului in localitatea unde va avea loc inmormantarea , indiferent de tara de destinatie. De regula, aceasta interventie chimica nu garanteaza absolut deloc pastrarea corpului neinsufletit in conditii de a putea fi vazut la sosirea in Romania. Aceasta interventie este inca obligatorie datorita Acordului de la Berlin incheiat intre Hitler si Mussolini in anul 1937 la care inca nu au fost facute modificarile de rigoare.

13b

Ce este Tanatoprasia?

Practica tanatologică constă într-un tratament postmortem şi presupune îngrijiri ale trupului după moarte, prin igienizare şi conservare. Tehnicile tanatologice sunt tratamente igienice de mare fineţe, absolut necesare în sectorul funeral şi cimiterial. Corpul, în orele succesive decesului, suferă o transformare rapidă, prin eliberarea de lichide din organism şi de vapori dezagreabili care fac priveghiul să devină traumatizant şi chiar periculos pentru sănătate. Prin apelul la practicile tanatologice, se pot însă evita situaţiile neplăcute. Acestea, practicile, constau în injectarea în sistemul arterial a unui fluid de conservare şi într-o serie de tratamente estetice aplicate corpului, care permit menţinerea unui aspect exterior plăcut timp de mai multe zile ( cca 10-15 ) de la data decesului. amânând pentru o vreme instalarea procesului de descompunere. Un aspect important, demn de semnalat, este acela că prin apelul la tehnica tanatologică se garantează transformarea naturală a corpului în ţărână în maximum 10 ani, în vreme ce fără tratare corespunzătoare acest proces se definitivează de-abia după 40 sau, în unele cazuri, chiar după 80 de ani de la inmormintare. Practica tanatologică prezintă avantaje şi pentru medicina legală, întrucât oprind procesul de descompunere al cadavrului ţesuturile şi leziunile rămân în stadiul iniţial, ca şi cum ar fi fost supuse unei pregătiri histologice, permiţând şi facilitând astfel continuarea cercetărilor( criminalistice).

14

Incinerarea in strainatate si transportul urnei cu cenusa in Romania

Incinerarea persoanei decedate se poate realiza numai in conformitate cu legislatia tarii respective, apeland la serviciile unei firme de pompe funebre. Durata difera in functie de momentul decesului. Poate fi vorba de cateva zile in cazul in care decesul a avut loc recent sau poate dura mai mult in cazul in care inmormantarea a avut loc in trecut. Nu este necesar ca transportul urnei cu cenusa catre Romania sa fie facut de o firma specializata in transporturi funerare. Legea comunitara permite ca transportul urnei cu cenusa din orice tara europeana catre Romania sa fie efectuat si cu automobilul personal avind asupra dumneavoastra documentele de transport necesare in astfel de cazuri. Airsalm asigura transportul urnei cu cenusa din orice tara din lume pana la destinatie in Romania, sau prin ridicare directa a urnei din aeroport de catre un membru al familiei. Predarea urnei si a documentelor se va face in baza unui act de predare-primire si numai in prezenta unui membru al familiei sau a unei persoane imputernicita notarial de familie.

15

Ce este Autopsia ? In ce conditii se efectuaeaza?

Autopsia defineste examinarea medicala a unui corp neinsufletit, in scopul determinarii cauzelor decesului. Examinarea este efectuata, de regula, in cazul deceselor subite survenite in conditiile unei stari de sanatate aparent bune, sau la cererea familiei decedatului. Spre deosebire de legist, un medic nu poate solicita efectuarea autopsiei fara a obtine in prealabil acordul familiei; in plus, familia are dreptul de a solicita limitarea autopsiei la anumite organe.

Exista 2 tipuri de autopsie: Legala sau Clinica (denumita adesea examinare post-mortem sau necropsie).
- Autopsia clinica se efectueaza de regula in spital pentru determinarea cauzelor decesului (cand se banuieste ca acestea sunt de ordin medical). Scopul autopsiei clinice este de a oferi raspunsuri specifice si de a identifica boli sau alte probleme de sanatate corelate cu decesul. In cazul unui deces in circumstante misterioase, in majoritatea statelor, exista legi care solicita anumite investigatii:injurii la nivelul corpului, complicatii provenite in urma unor injurii, urme de otrava in organism, complicatii ale unor infectii, urme de violenta care indica omuciderea. Daca se indeplineste unul dintre criteriile de mai sus, cazul este preluat de medicii legisti pentru a se stabili cauza exacta a mortii. - Autopsia legala difera de cea din spital din punct de vedere al scopului. Plecand de la determinarea cauzei de deces, pe cat posibil, medicul legist trebuie sa stabileasca si maniera mortii (natural, accident, sinucidere, etc), identitatea decedatului (in cazul in care nu este cunoscuta) si ora decesului. Autopsia implica de asemeni investigarea scenei, hainelor si analizele toxicologice. In investigarea unui deces, autopsiile sunt de regula efectuate de catre medicii legisti. Acestia studiaza efectele bolilor, tratamentelor medicale si injuriilor la nivelul organismului. Un medic legist este specializat in investigarea cadavrului pentru stabilirea legala a cauzelor decesului (admise in justitie). Au fost delimitate 5 maniere de deces: Naturale; Accidentale, Omucidere, Suicid, Cauze nedeterminate. Dupa examinarea tuturor probelor, medicul legist declara cauza mortii (una dintre cele 5 expuse mai sus). De exemplu, daca in urma autopsiei se descopera ca pacientul a decedat in urma dezvoltarii unei afectiuni cu potential fatal - leucemie, cancer - va fi considerat deces din cauze naturale.

SFARSIT

Servicii complete de repatriere decedati, transport funerar international si repatriere urne, despagubiri accidente.

Folositi acest formular pentru a intra in legatura cu AIRSALM

TOP